10 wskazówek dotyczących skutecznego outsourcingu SEO dla przedsiębiorstw

Skąd wiesz, czy powinieneś zlecić SEO i jakiego dostawcę wybrać? Sprawdź te 10 ważnych rzeczy przed podjęciem decyzji.

Jednym z największych wyzwań, przed jakimi stają profesjonaliści SEO w przedsiębiorstwie, jest wykonywanie zadań przy ograniczonym czasie i zasobach. Dotyczy to zwłaszcza tworzenia treści , pozyskiwania linków i wdrażania rekomendacji SEO.

Kiedy więc zarządzasz rosnącym zespołem SEO, może nadejść czas, w którym będziesz musiał zlecić pracę na zewnątrz, aby zarządzać produktami i wymaganą ilością pracy.

Ale skąd wiesz, który dostawca jest dla Ciebie odpowiedni i czy w pierwszej kolejności powinieneś zlecić na zewnątrz?

Pomaga zadawać właściwe pytania.

Skorzystaj z tych najlepszych wskazówek, aby skutecznie zlecać pozycjonowanie przedsiębiorstw, aby ocenić swoje opcje i cieszyć się lepszymi wynikami.

1. Zawsze proś o próbki pracy z odpowiedniej branży

Na przykład, jeśli zarządzasz SEO dla klienta farmaceutycznego, musisz zobaczyć próbki treści, które napisali dla firmy farmaceutycznej, ponieważ sektor jest wysoce uregulowany i techniczny.

Jeśli możesz, poproś o obejrzenie przykładów treści na żywo pod nazwą firmy, co daje wyobrażenie o typie klientów, z którymi pracują.

Jeśli szukam kogoś, kto napisze treści dla firmy Pfizer, na przykład, chciałbym zobaczyć przykłady treści z najlepszych firm farmaceutycznych, takich jak Merck, Eli Lilly itp.

 

2. Upewnij się, że masz w umowie klauzulę 30-Day Out

Nie żyjemy w idealnym świecie i czasami rzeczy po prostu nie idą zgodnie z planem.

Wcześniej w mojej karierze współpracowałem z agencją i korzystaliśmy z firmy do tłumaczenia i optymalizacji niektórych międzynarodowych treści, ponieważ nie mieliśmy wewnętrznej umiejętności optymalizacji w języku.

Kiedy jednak wysłaliśmy rekomendacje do klienta, klient ostrzegł nas, że to się nigdy więcej nie powtórzy, ponieważ jakość była tak słaba. Zadzwoniliśmy do naszego partnera i powiedzieliśmy, że kończymy związek. Ale dopiero, gdy przyjrzeliśmy się warunkom umowy, zdaliśmy sobie sprawę, że mają klauzulę 60-dniową.

Musieliśmy im płacić za usługi przez kolejne dwa miesiące. To była wielka lekcja.

3. Zawsze pytaj o nowe referencje z firmowym adresem e-mail i numerem telefonu

Jest to ważne, abyś mógł potwierdzić, z kim rozmawiasz. Sprawdź także tę osobę na LinkedIn i upewnij się, że pracuje tam, gdzie mówi, że pracuje.

Zawsze obawiam się referencji z osobistymi adresami e-mail i numerami telefonów komórkowych, ponieważ nie ma sposobu, aby potwierdzić, kim są.

Ale jeśli sprawdzisz osobę na LinkedIn, a jej zdjęcie i imię i nazwisko znajdują się na stronie internetowej firmy, zapewnia to legalność weryfikacji referencji.

4. Upewnij się, że firma ma ubezpieczenie

Nie daj Boże, aby firma, której zlecasz swoją pracę, stosowała jakieś podejrzane taktyki, które powodują, że twój klient zostaje dotknięty aktualizacją algorytmu lub ręcznym działaniem i traci dochody.

Jeśli firma posiada ubezpieczenie, może się pokryć w przypadku sporu. Jest to szczególnie ważne na poziomie przedsiębiorstwa, gdzie stawka może być wysoka.

5. Zawrzyj umowę o zakazie konkurencji i nieujawnianiu informacji między Twoją firmą a partnerem outsourcingowym

Ponownie jest to szczególnie ważne w przypadku klientów na poziomie przedsiębiorstwa.

Załóżmy na przykład, że pracujesz z Amazonem. Nie masz podpisanej umowy NDA, a twój partner zaczyna mówić ludziom: „Tak, właśnie podpisałem ten duży kontrakt z Amazonem”.

Zgadnij co? Amazon nie jest ich klientem – jest Twoim. Ale kiedy wiadomość wróci do Amazon, ryzykujesz utratę kontraktu i pozew sądowy, ponieważ technicznie naruszyłeś umowę NDA.

6. Zawsze bądź przejrzysty

Jeśli zlecasz pracę, zawsze poinformuj o tym swojego klienta.

Na przykład, jeśli Twoja agencja nie jest dobra w usługach tłumaczeniowych, poinformuj klienta, że ​​masz relację z firmą zewnętrzną w zakresie tych usług. Uczciwość jest zawsze najlepszą polityką.

Jeśli poproszą Cię o imię i nazwisko, daj im je i zawsze przypominaj im, że otrzymasz preferowane stawki agencyjne, na wypadek, gdyby zaczęli myśleć o udaniu się bezpośrednio do nich.

7. Zawsze traktuj swojego partnera outsourcingowego jak członka swojego zespołu

Po podpisaniu umowy NDA udostępnij swojemu dostawcy dokumenty strategiczne, aby zrozumieli cele i wyzwania związane z poprawą wydajności.

Ty i Twój dostawca powinniście być partnerami strategicznymi i wszyscy mają jeden wspólny cel: osiąganie wyników.

 

8. Poproś o bezpłatne wersje próbne, aby móc wypróbować przed zakupem

Większość sprzedawców jest gotowa podjąć się próbnego zadania pisania, jeśli oznacza to zdobycie tysięcy dolarów i zbudowanie nowej relacji.

Załóżmy na przykład, że pracujesz z klientem, który sprzedaje sprzęt komputerowy. Możesz poprosić ich o stworzenie 800-wyrazowego posta na blogu na temat 3 sposobów, aby powiedzieć, kiedy nadszedł czas na nowy dysk twardy.

Wielu zrobi to, aby zbudować zaufanie i zdobyć Twój biznes. Oczywiście, jeśli skończysz korzystać z wpisu na blogu, możesz dodać go do swojej pierwszej płatności.

 

9. Zawsze pytaj o studia przypadków i referencje wideo, jeśli są dostępne

Studia przypadków to świetny sposób na sprawdzenie, jak wykonał się dostawca. Są również dobrym sposobem na sprawdzenie jakości pracy wykonywanej przez dostawcę, rodzaju wykonywanej pracy i sposobu jej wykonywania.

Jeśli wykonali dobrą robotę dla klienta takiego jak Ty, są szanse, że mogą również wykonać dobrą robotę dla Ciebie!

 

10. Zrozum swoje oszczędności czasu i kosztów

Głównym celem outsourcingu jest wykonanie rzeczy, na które nie masz czasu lub zasobów we własnym zakresie.

Jeśli możesz postawić ROI na outsourcing, możesz dowiedzieć się, czy jest to opłacalne rozwiązanie, czy też musisz zatrudnić nowe zasoby wewnętrznie, aby wykonać zadanie.

 

Podsumowanie

Outsourcing zadań SEO dla przedsiębiorstw może zaoszczędzić dużo czasu, obniżyć koszty i pomóc w zarządzaniu kampaniami SEO Twojego klienta.

To z kolei uwalnia Cię do pracy nad innymi zadaniami i strategiami, które napędzają wyniki biznesowe.

Postępowanie zgodnie z tymi 10 wskazówkami może pomóc Ci wybrać odpowiedniego partnera dla Twojej agencji lub firmy konsultingowej – i uniknąć wybrania niewłaściwego. Przeprowadź należytą staranność, a możesz stworzyć udane partnerstwo strategiczne, które będzie generować wyniki dla Twoich klientów lub organizacji przez wiele lat.